maandag 1 mei 2017

Mag ik mezelf groots noemen?

La petite dame grandiose, letterlijk vertaald de kleine grootse vrouw.
Klein spreekt voor zich, ik ben een 1 meter en 59 centimeter groot, dat is onder het gemiddelde.
Vrouw spreekt ook voor zich, ik ben van het vrouwelijke geslacht en toch... ik heb me heel lang niet vrouwelijk (genoeg) gevoeld, maar daarover later meer.
Groots spreekt eigenlijk ook voor zich, ik doe mijn best om vanuit mijn hart te leven, ik wil leven vanuit wie ik ben, ik wil er staan zoals ik ben: letterlijk en figuurlijk naakt, dat vind ik (verdorie) groots. Tegelijkertijd roept het in mij dat het pocherig is om dat te zeggen, dat ik zoiets niet mag zeggen over mezelf, dat dat enkel mag als anderen dat over mij zeggen, dat ik dat eerst moet bewijzen.
Die stem maakt me kwaad, razend zelfs en vooral omdat ik er zoveel jaren naar geluisterd heb en ze gelijk heb gegeven.
Ik was niet goed genoeg, ik was te dik, ik was te klein, welk recht had ik om recht te staan en te zeggen wat ik wou, wat ik nodig had, wat ik zag?
Hierdoor heb ik mezelf tekort gedaan, ik heb mijn eigen kracht verloochend, ik heb mezelf voor de gek gehouden door iemand te zijn die ik niet was, maar waarvan ik dacht dat ze beter paste in de omgeving en vooral dat ze liever gezien zou worden door mijn omgeving.
Wat had ik het fout voor. 
Toen bedacht ik me dat ik misschien niet de enige mens ben die hierdoor gaat, dat er misschien nog mensen zijn die niet in hun volle kracht staan en die aan het wachten zijn om toelating (eigenlijk van zichzelf maar toch liever van de buitenwereld ;-)) om zichzelf te mogen zijn.

Hoe mooi zou het zijn als iedereen zich zou ontdoen van deze twijfel?
Hoe krachtig zou het zijn als alle mensen in hun kracht gaan staan?
Hoe helend zou het zijn als we allemaal dat juk van ons afgooien en onszelf zien in alle schoonheid die we koesteren?

Het zou prachtig krachtig zijn!
Dat is mijn betrachting met deze blog.
Ik ga in mijn blootje staan (voorlopig figuurlijk, maar wie weet wat er allemaal komt :-)) om zo te laten zien dat we groots zijn en mogen zijn en dat daar enorm veel kracht in zit.

Ik kijk ernaar uit om jou te ontmoeten en met jou te mogen delen op mijn pad!

Liefs,
Sandra
aka La petite dame grandiose

2 opmerkingen:

  1. Herkenbaar en voelbaar en geraakt tot in het hart. Een grootste bloem ontwaakt en voedt zichzelf van binnen naar buiten. Je straalt grandeur uit en iedereen mag het zien en horen. Bewandel dat volle vrouwelijke pad met die kleine magische voetjes van jouw en geniet uit volle borst (naakt of niet). Ik spiegel me aan jou en voel me gespiegeld van hart to hart. Love you sistaaaaaa!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje lieve schat, jouw woorden komen binnen! Jij zit ook zo in mijn hart!

      Verwijderen